Excel Entertainment aangeboden als casus op Harvard

Harvard Business School (HBS) lijkt gecharmeerd te zijn van de Indiase film.

De prestigieuze universiteit heeft recent een onderzoek gedaan naar het Indiase productiebedrijf Excel Entertainment, de banner achter succesvolle films als Dil Chahta Hai, Rock On! en Zindagi Na Milegi Dobara.

Dit onderzoek zal als casus dienen voor tweedejaars MBA-studenten.

Ritesh Sidwani, producent en mede-eigenaar van Excel Entertainment, bevestigt het nieuws. “Het is een enorme eer voor elke organisatie.”

Sidwani naar Harvard
Eerder dit jaar was Sidhwani uitgenodigd om tijdens de Harvard India Conferentie 2012 te spreken over een van India’s succesvolste productiebedrijven. Zijn toespraak gaf een duidelijk beeld van de organisatie en wekte meer interesse voor het bedrijf. Harvard besloot daar direct een casus van te maken.

Mukti Khaire, Associate Professor bij HBS, en Namrata Arora, associate director, Harvard University Zuid-Aziƫ, hebben ruim een week nauw samengewerkt om een zo goed mogelijk onderzoek uit te voeren.

Als onderdeel van het onderzoek zijn uitgebreide interviews gedaan met Farhan Akhtar, Ritesh Sidhwani en andere belangrijke werknemers van het Excel Entertainment team.

Lees ook:Don 2 release zal niet worden belemmerd
Lees ook:Excel Entertainment wil ook tv-wereld veroveren
Lees ook:Excel Entertainment komt met nieuw beleid
Lees ook:Don 2 opnames in januari van start
Lees ook:Taste India Festival nu op 10 mei 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.