Opbrengsten The Attacks of 26/11 naar familie slachtoffers

Het geld dat wordt verdiend met de release van The Attacks of 26/11, over de aanslagen in Mumbai in 2008, wordt gedoneerd aan de familie van de slachtoffers. Dit zegt producent Parag Sanghvi tijdens de persconferentie.

“De film dient geen commercieel doel. De winst die wordt behaald zal gaan naar de familieleden van de slachtoffers”, aldus Sanghvi.

Op 26 november 2008 vallen maar liefst 10 Pakistaanse terroristen Mumbai binnen en pleegden aanslagen op het Taj Mahal Hotel, Oberoi Trident Hotel, Nariman House en het CST station waarbij 166 mensen omkomen.

Dure film
Voor de producent is dit een grote en zeer dure film. “Het is een zeer dure film. Dit komt voornamelijk omdat de opnames niet op de originele locaties hebben plaatsgevonden. Wij hebben alles opnieuw moeten creĆ«ren. Ook het treinstation hebben wij helemaal nagemaakt en ik kan je vertellen dat dat echt niet makkelijk was”, vertelt hij lachend.

Wereldwijde release
Sanghvi hoopt dat de hele wereld de film kan bekijken om te zien wat er precies is gebeurd die dag. “Wij wilden deze film maken, zodat wij de wereld kunnen laten zien wat er is gebeurd die dag. Het was een zeer emotionele periode voor ons allemaal. The Attacks of 26/11 staat gepland voor een release begin volgend jaar. Wij hopen de film wereldwijd te vertonen.”

Lees ook:The Attacks of 26/11 richt zich op gebeurtenissen in nacht van aanslagen
Lees ook:EXCLUSIEF! Video: The Attacks of 26/11
Lees ook:EXCLUSIEF! Trailer: The Attacks of 26/11
Lees ook:RGV begint met film over aanslagen van 26/11
Lees ook:EXCLUSIEF! Video: Maula Maula (The Attacks of 26/11)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.